zondag 20 januari 2013

Bijna 78 km op de teller

Het is een recordweek. Natuurlijk wel omdat we van zondag tot en met zaterdag rekenen en Egmond op de zondag valt. Dat betekent twee stevige lopen in één week aangevuld met wat trainingen. Uiteindelijk staat er 77,89 km op de teller.

Een mooie week ook met het lopen door de duinen en op het strand in Egmond en met - gister - de oude vertrouwde Veluwe waar we bij min 6 en een oostenwind 25 km op de teller krijgen. Koud was het overigens niet. Kwestie van goed kleden met onderbroek - thermoonderbroek - kniekousen - windstopper tight met bretels - thermoshirt - trui - winddicht jack - muts - handschoenen aan.

Wie zegt dat voor lopen alleen een paar goede schoenen nodig is?

Ergens halverwege stuiten we op een onfortuinlijk zwijntje. Het beestje ligt dood langs het pad. Vossen hebben de neus al aangevreten, het weke deel. Wat opvalt is de wintervacht van het beestje. Stug, dik en waarschijnlijk warm. De Schotse Hooglander een eindje verderop heeft ruwweg dezelfde jas aan.

En daar tussendoor loop ik met de groep. Eigenlijk best wel soepel en daarin verbaas ik me. Ik heb immers een week van ruim acht uur training afgewerkt met bijna 78 km. Pijntjes zijn er niet noemenswaardig. Over twee weken staat 'Apeldoorn' op de agenda, 'wedstrijd' van 27,5 km. Die ga ik op marathontempo insteken. 10,6 km per uur. In Vorden, daarna doe ik hetzelfde op 30 km.

'Dat lijkt me nu een goede training', zegt M. als ik het voorstel en zij tikt ook vrolijk verder aan haar tandje d'r bij-stukje.
zaterdagochtendtraining - 25 km

Geen opmerkingen: